Zabawy w ramach innowacji- styczeń

opublikowane: 4 lut 2018, 09:36 przez Przedszkole Karlino   [ zaktualizowane 4 lut 2018, 09:40 ]

 
 


Mimo, iż większość czasu w styczniu spędziliśmy na błogim leniuchowaniu ze względu na ferie zimowe, przedszkolaki znalazły czas na rozwój swoich pasji i zainteresowań:
  • Puchatki poznały technikę malowania krepiną, pastelami, kulkami oraz  powietrzem. Klasyfikowały obiekty w sensowny sposób, rozwijały wyobraźnię podczas różnorodnych zabaw konstrukcyjno-manipulacyjnych i tematycznych.
  • Kłapouszki poszerzały swoją wiedzę na temat książek. Dowiedziały się, kim jest autor i ilustrator, wykonały również zakładkę do książki. Poza tym prezentowały swoje umiejętności teatralno-wokalne podczas Dnia Babci i Dziadka.
  • Pszczółki podczas zabaw z instrumentami rozwijały wrażliwość, wyobraźnię, umiejętności rozróżniania barwy dźwięków oraz utrwalały sposoby gry na danym instrumencie. Dzieci uczyły się kroków, układów tanecznych do twista i poleczki.
  • W ramach styczniowych zajęć z innowacji dzieci z oddziału V poznały wiele nowych matematycznych zabaw i piosenek np. zabawa z sercami i trójkątami- zachowanie rytmu oraz muzyczna zabawa z liczbą 7.
  • Kangurki udoskonalały swoje zdolności twórcze wcielając w życie metodę ruchu rozwijającego D. Dziamskiej.
  • ,,Króliczki" rozwijały swoje uzdolnienia i zainteresowania eksperymentując i doświadczając. Poznały właściwości fizyczne i chemiczne wody oraz lodu. Dowiedziały się, jak to się dzieje, że woda zamienia się w lód. Przeprowadziły eksperyment z kolorową wodą. Była to bardzo trudna lekcja jednak pobudziła ciekawość dzieci
  • Prosiaczki zapoznały się z kolejnymi technikami dramowymi,  pracowały za pomocą różnych technik tworząc plastyczne interpretacje poznanych utworów literackich oraz same stworzyły swój wiersz o zimie i wykonały do niego ilustrację.
  • Żabki- improwizacja ruchowa do muzyki instrumentalnej z użyciem chust metodą gimnastyki rytmicznej A. i M. Kniessów połączona z relaksacyjnymi ćwiczeniami oddechowymi.
  • " Sówki" w ramach innowacji wykorzystywały na zajęciach lusterka oraz zgłębiły tajemnicę z czego zbudowany jest zegarek.
Comments