Aktualności‎ > ‎

Co dziś możemy zrobić z młodszymi dziećmi

opublikowane: 19 mar 2020, 01:56 przez Przedszkole Karlino
Drodzy Rodzice/ Opiekunowie

Na dziś dla młodszych proponujemy zabawy paluszkowe, które doskonalą rozwój dziecka na wielu płaszczyznach

Zabawy paluszkowe są znane już od wielu lat i nie bez powodu wciąż cieszą się takim zainteresowaniem i popularnością. Zabawy paluszkowe wpływają na rozwój dziecka na wielu płaszczyznach, od rozwoju ruchowego, po ćwiczenie pamięci, a także naukę tworzenia skojarzeń. Korzyści ruchowe, jakie maluch czerpie z tego typu zabaw, to przede wszystkim polepszenie zdolności manualnych, nauka poznawania świata poprzez zmysł dotyku, a także lepsze poznanie własnego ciała. Zdolności manualne będą malcowi potrzebne podczas wykonywania precyzyjnych ruchów, na przykład podczas rysowania, malowania, pisania, ale również podczas codziennych czynności takich jak ubieranie się czy podnoszenie i przenoszenie przedmiotów, dlatego warto odpowiednio zadbać o ich rozwój.

„Paluszki”
Mam pięć paluszków u ręki lewej
i pięć paluszków u prawej.
Pięć to niedużo, ale wystarczy
do każdej pracy i do zabawy.
Kciuk, wskazujący, potem środkowy,
po nim serdeczny, na końcu mały.
Pierwszy i drugi, trzeci i czwarty,
Na końcu piąty – trochę nieśmiały.

„Tam na stryszku”
Tam na stryszku (robimy z rąk daszek)
małych myszek (zaciskamy piąstki i poruszamy nimi)
chrobotanie ciągle słyszę. (drapiemy palcami o stół)
Wciąż biegają, dokazują, (biegamy palcami)
podkradają, (zagarniamy dłonie do siebie)
łasuchują. (udajemy, że jemy)
Lecz je złapać trudna sztuka, (grozimy paluszkiem)
bo do norki dają nurka. (chowamy ręce za siebie)

„Zajączki”
Tutaj są zajączka uszy, (podnosimy do góry palec wskazujący i środkowy)
a tu jego nos. (kładziemy kciuk na zgiętych 4 i 5 palcu)
Tak zajączek kica, (zginamy i prostujemy kilka razy rękę w nadgarstku.)
tak ze strachu drży. (potrząsamy dłonią)
Tak zajączek się przytula, (przytulamy rękę do brody, głaszczemy palcami policzek)
i swe uszka stula, (zginamy palec wskazujący i środkowy)
kiedy idzie spać. (kładziemy jedną dłoń w drugą)

„Pieski”
Wszystkie pieski spały (zaciśnięta dłoń).
Pierwszy obudził się ten mały (otwieramy mały palec).
Mały obudził średniego,
Który spał obok niego (otwieramy drugi palec).
Gdy średni już nie spał,
To duży też przestał (otwieramy trzeci palec).
Trzy pieski się bawiły,
Czwartego obudziły (otwieramy czwarty palec).
Cztery pieski szczekały,
Piątemu spać nie dały (otwieramy kciuk i machamy całą dłonią).
„Idzie rak”
Idzie rak nieborak.
Czasem - naprzód,
czasem - wspak.
Gdy ugryzie,
będzie znak.

„Idzie myszka do braciszka”
Idzie myszka do braciszka.
Tu wskoczyła, tu się skryła.
(ruchy tak jak w zabawie, „Idzie rak”. Na słowa „tu wskoczyła, tu się skryła” chowamy rękę pod pachę, a następnie za kołnierz dziecka).

„Idzie myszka po ścianie”
Idzie myszka po ścianie,
niesie złote pierścienie.
Jak się pierścień zachwieje,
to się myszka zaśmieje.

„Ręce”
Mam pięć paluszków u ręki lewej
i pięć paluszków u prawej.
Pięć to niedużo, ale wystarczy
do każdej pracy i do zabawy.
Kciuk, wskazujący, potem środkowy,
po nim serdeczny, na końcu mały.
Pierwszy i drugi, trzeci i czwarty,
Na końcu piąty - trochę nieśmiały.
(Dzieci poruszają kolejno palcami lewej ręki ,prawej ręki, kręcą dłońmi w nadgarstkach, jednocześnie poruszają palcami obu rąk. Ruszają kolejnymi palcami -przy otwartej lub zamkniętej dłoni -wysuwają przy tym odpowiedni palec).

Jednocześnie zachęcamy do odwiedzenia strony podanej poniżej, na której znajdą Państwo wiele propozycji na efektywne spędzenie czasu ze swoimi pociechami.

https://www.facebook.com/dziecinamiescie/?__tn__=kC-R&eid=ARAGUcnfqWWS-uCVFmRBlGeugzWPzsT7ML0RtI88qjqGZObN6gAfVq9GTy-3Kr-YZGuQn81HGW-eigPv&hc_ref=ARTdLBqrph2XK8ymkYhdfJj4c8vvHN0QshUI-7PB5Q-1t9Mp5FdLhWtu_TrKGlMPTXU&fref=nf

Ciekawe materiały do doskonalenia umiejętności w zakresie poszczególnych aktywności znajdą również Państwo na stronie 
Comments